Antal varor0 st
Summa:0.00 SEK
Moms 25% (EU)Moms, VAT (Value Added Tax) är en indirekt skatt, mervärdesskatt, som påförs all konsumtion av varor och tjänster i hela EU samt ett antal länder runt om i världen. VAT beloppet kan variera mellan de olika länderna inom EU. I Sverige är benämningen moms.
EnglishSvenska
 

Saab 9-5 1998- / 2.3T Aero 260Hk 2006-2009

Byt bilmodell

470 Hk / 580 Nm


132 210.00 SEK inkl. moms

Delbetala från: 6098 kr/mån
Steg 7 470Hk, 580Nm + MapTuner (Maptun programvara Saab 9-5 1998-)

Programvaran levereras med MapTuner, en egenutvecklad produkt där du som kund kan programmera om din bil med en enkel knapptryckning.
Ställbara kamdrev

Svensktillverkade ställbara kamdrev av mycket hög kvalitet.
JT 3" halvsats 9-5 2004-2010

I korthet: 3" JT avgassystem halvsats.
För vem: För de som vill ha ett sportigare ljud.
Detaljer: 3" (76 mm) avgassystem tillverkat i 1,5-2 mm dubbelsidigt aluminiserad stålplåt. Ljudnivå enligt ISO R362: 81 dbA (+2 db). Reducering av mottryck: 50% (ca. 600 Pascal). Ovalt 90x120mm rostfritt polerat slutrör. OBS! På M/02 och framåt icke Aero-modeller måste bakre spoilern modifieras till "Aero-look" för att göra plats för slutröret.

Tillverkare: JT
3" framrör GTBB 9-5 med race katalysator

I korthet: Specialtillverkat 3" framrör med anslutning för GTBB turboaggregat. Eliminerar strypningen vid anslutning till turbon för full 3" anslutning hela vägen för maximal respons och toppeffekt.
Inkluderar v-band adapter och v-band klämmor.
MapTun Sportluftfilter 9-5 98-

I korthet: Högflödande luftfilter med mycket bra reningsgrad, utformat för att möjliggöra mer effekt. Monteras enkelt i original luftfilterburk.

MapTun kan stolt pressentera egna sportluftfilter för de flesta Saab modellerna. Filtren är av mycket hög kvalitet och efter nogranna kontroller i våran RotoTest så är vi klara med att släppa detta till försäljning.
Filtret är framtaget för att möjliggöra en ökad effekt samtidigt som det har en perfekt filtrering. Samtliga filter är försedda med MapTun logga. Filtret passar direkt i original luftfilterbox.
Garrett GT30R

I korthet: Kullagrat aggregat ur Garretts senaste GT-serie för effekter uppåt 540 hk!

För vem: För den som vill vara värst!

Detaljer: Dubbelkullagrat aggregat ur Garretts GT-serie, vilket bl a innebär senaste designen på turbin, ytterst få rörliga delar jämfört med traditionella turbos. Turbon har integrerad wastegate och levereras komplett med membrandosa, s.k. ”elbow” . T25-fläns. Kräver extraktorgrenrör för montering. För maximal spool-up och effekt rekommenderar vi montering av vår special 3" downpipe. Original turboaggregat skickas i utbyte inom 7 dagar.
Vatten-/oljerörsats GTBB

I korthet: Komplett sats olje- och vattenrör för Garrett GTBB.

För vem: För den som vill ha en smidig, bolt-on, montering av sitt GTBB-aggregat!

Detaljer: Komplett rörsats innehållande: stålomspunna slangar för vatten in/ut, olja in, oljeretur, banjoskruvar samt brickor. 100% bolt on.
Extraktorgrenrör 900/9-3/9-5

I korthet: Extraktorgrenrör för maximalt effektuttag och förbättrad "spool-up".

För vem: Särskilt lämpligt för bilar med turboaggregat ”modell större”, där körbarhet och hög toppeffekt prioriteras.

Detaljer: Grenrör av s.k. ”extraktor”-typ med avstämda rörlängder och puls-split. Ger maximalt flöde, låter avgaserna evakueras snabbare och utan att pulserna från respektive cylinder stör varandra. Därmed uppnås snabbast möjliga spool-up och ett högre effektuttag möjliggörs. Körbarheten förbättras och ett betydligt bredare ”användbart” effektregister finns till förfogande. Proffssvetsat i rostfritt stål. Leveras med T25-fläns. Vi rekommenderar att man monterar avgasbandage för reducerad temperatur i motorrummet samt ytterligare förbättrad spool-up. Flänsen mot turbon är gängad. T25 flänsen är flyttat jämfört mot ett original grenrör. Kräver även annan kylfläkt för att kunnas monteras.
Inlopprör GTBB-aggregat för bilar med extraktorgrenrör

I korthet: Inloppsrör för bilar med GTBB turboaggregat. Maximalt flöde, perfekt passform och toppfinish!

I För vem: För den som vill ha maximal funktion och finish!

Detaljer: Inloppsrör i rostfritt. Komplett med anslutningar för vevhusventilation, recirkulation från bypassventil, retur magnetventil samt med 90 graders silikonböj för anslutning mot kompressorhus.
Intercooler 9-5

I korthet: Nyutvecklad intercooler för montering på originalplats. Högflödande cellpaket med lågt mottryck och gjutna gavlar gör detta till en mycket bra uppgradering på alla trimmade Saab 9-5!

För vem: För alla Saabar som vill gå längre än steg 3!

Detaljer: Gjutna gavlar gör att den tål högt laddtryck utan problem med läckage som är vanligt förekommande på original intercooler vid laddtryck över 1,4-1,5 bar. Kraftigt förbättrad kylverkan jämfört med original vilket medger höga effektuttag även under varma sommardagar och långa fullgasrepor! Utformad för 99,9% bolt-on på originalplats, d v s original intercooler demonteras. Original fästdetaljer och slangar används. Mått cellpaket exkl. gavlar: Höjd 350 mm, bredd 580 mm, tjocklek 50 mm.
Raceportning 550 -> Hk

I korthet: Ett originaltopplock renoverat till nystatus och portat för att passa extremt vassa gatbilar.
För vem: För dig som vill ha en professionellt renoverad och portad topp för extremt gatbruk eller racebygge!

Detaljer: Topplock specialbyggt för hög toppeffekt och mer vridmoment i mellanregistret. Kraftigare ventilfjädrar och rostfria ventiler möjliggör mycket höga laddtryck och varvtal uppåt 7.500 rpm.

  • Planat och tvättat.
  • Rostfria ventiler.
  • Mirafrästa säten - fullradie racesäten.
  • Race portning av insug/avgas kanaler
  • Nya ventiltätningar.
  • Kraftigare ventilfjädrar.



Orginal topplock skickas till oss för bedömning och godkännande.
9-5 Bränslesystem för 500+ hk

I korthet: Komplett bränslesystem för 500+ hk.

För vem: För den som inte gillar att komma tvåa!

Detaljer: Komplett bränslesystem bestående av:

  • högkapacitets tankarmatur med Walbro 255LPH bränslepump,
  • Special fuel rail med AN6 anslutning
  • Högflödes bränsletrycksregulator,
  • Bränslefilter
  • Aeroquip 9.6mm bränsle slang
  • 750 cc högohmiga spridare,
  • Separat spänningsmatning till bränslepump


Bränslepumparmaturen är utbytes, original måste skickas tillbaka till oss.
Detta system är utprovat och testat i flera av våra bilar med fantastiskt resultat!
Kamaxlar 276/10.4

I korthet: Kamaxlar slipade från råämnen. Uppgradering för att markant förbättra andningen vid höga varvtal. Lämplig i kombination med andra uppgraderingar, t ex större turboaggregat och portad topp.

För vem: För den som vill ha seriösa prestanda på höga varv!

Detaljer: Avgas- och insugskam slipade från råämnen. Lyft/Duration: 276/10,4. Mycket märkbar förbättring av andning vid höga varvtal och ett utmärkt komplement till andra uppgraderingar, t ex större turboaggregat, extraktorgrenrör och portad topp. Tryckarbrunnar måste fräsas ur och special ventilfjädrar krävs. Kontakta oss för närmare information om montering. Måste klockas in vid montering för optimal prestanda. Passar 9000, NG900/9-3 och 9-5.
Axialfläkt

Inkl fäststift (4st) för montering direkt på kylaren. Denna fläkt krävs när Maptuns extraktorgrenrör monteras.
Distanser för spridarbrygga

I korthet: Distanser för spridarbryggan, för att kunna installera spridare som är längre än original.
SPEC/Maptun koppling

Kapacitet ca 600 Nm
Smidda Kolvar 9-3/9-5 2.3T, STD

Smidda kolvar från Tyska wössner.

Standard dimension, 90,0 mm.

B235

Tillverkare: Wössner
    Öppettider / telefontiderMåndag - Torsdag
    07:00 - 17:00
    Fredag
    07:00-16:00
    Verkstadsgatan 2
    702 27 Örebro
    Tel: 019-237030
    Lat: N 59º 15' 59.86"
    Long: E 15º 9' 53.44" (System: WGS 84)
    Lunchstängt 12:00-13:00
    avdelare